خانه سرای صنایع ابزار علت داغ شدن کابل و انبر جوشکاری

علت داغ شدن کابل و انبر جوشکاری

افزودن به لیست علاقه‌مندی‌ها
|
21 دی 1401 | 09:12
زمان مطالعه: 3 دقیقه

جوشکاری یکی از حرفه هایی است که در حال حاضر در صنایع مختلف کاربرد فراوان دارد و به وسیله مجموعه ابزارهایی انجام می شود که وجود آنها در کنار هم برای تکمیل فرایند جوش ضروری است. از جمله این ابزار ها کابل و انبر جوش هستند که با کمک آنها می توانیم فلزات مختلف را به یکدیگر متصل کنیم. اما گاهی ممکن است در این پروسه کار دچار اختلال شود که از جمله مهم ترین این اختلالات می توان به داغ شدن کابل جوشکاری اشاره کرد. در این زمینه ممکن است چندین عامل تاثیر گذار باشند که در نهایت به علت داغ شدن کابل جوشکاری و انبر جوشکاری منجر شود. این داغ شدن در نهایت باعث خرابی عملیات جوش و بد شکل شدن و خوب جوش نخوردن قطعه کار شود.

داغ شدن کابل و انبر جوشکاری از جمله محدودیت هایی است که در فرایند جوش و اتصال به وجود می آید و کاربر را نیز دچار خستگی و کلافگی می کند و در کل به خراب شدن کار منجر می شود. در این مقاله می خواهیم علت داغ شدن انبر جوشکاری و کابل آن را بررسی کنیم و عوامل تاثیر گذار در این زمینه را مطرح کنیم تا در صورت مشاهده و تجربه این وضعیت بتوانید از داغ شدن انبر و کابل جلوگیری کنید و برای اینکه بتوانیم از عهده این کار برآییم مهم است علت داغ شدن کابل جوشکاری را به صورت دقیق بدانیم و هنگامی که در زمان جوشکاری انبر و کابل جوش دچار داغی شد بتوانیم در سریع ترین زمان مشکل را برطرف کنیم. در ادامه با آروا همراه باشید تا دلیل داغ شدن کابل جوشکاری و انبر جوشکاری را بررسی کنیم.

علت داغ شدن کابل جوشکاری

کابل جوشکاری از جمله ملزومات مهم است که در فرایند جوشکاری نقش دارد. این وسیله در واقع یک رسانای قوی بوده و کار انتقال جریان الکترسیته را انجام می دهد و هرچقدر از کیفیت و قدرت بالایی برخوردار باشد می توانیم یک جوش دقیق و مناسب را در اختیار داشته باشیم. یکی از مواردی که ممکن است کار جوش را دچار اختلال و خرابی کند داغی کابل است و باید علت داغ شدن کابل جوشکاری را در سریع ترین زمان پیدا کنیم تا به قطعه کار و دستگاه آسیب نرسد. در ادامه این مطلب به مهم ترین عوامل و دلیل داغ شدن کابل جوشکاری اشاره می کنیم.

کیفیت پایین فلز درون کابل جوش

علت داغ شدن کابل جوشکاری به عدم استفاده از کابل جوش با کیفیت مربوط می شود و به طور کلی بیشتر به این امر بر می گردد که فلز داخل کابل جوش ۱۰۰% از مس نیست. استفاده نکردن از مس خالص مقامت درونی کابل را افزایش می دهد و در نتیجه این مقاومت، گرمای زیادی را تولیده کرده و در نهایت به داغ شدن کابل جوش می انجامد. در نتیجه برای جلوگیری از داغ شدن کابل جوشکاری همیشه باید از کابل های با کیفیت بالا و مقاوم که در بازار موجود می باشند استفاده کنیم تا یک فرایند جوشکاری باکیفیت را در اختیار داشته باشیم.

تکه تکه بودن کابل جوش

تکه تکه بودن کابل جوش به این معنی است که برای بلند شدن طول کابل جوش چند قطعه کابل را به یکدیگر متصل کنیم و همین موضوع نیز علت داغ شدن کابل جوشکاری محسوب می شود. این کار باعث می شود تا حرارت و نیروی زیادی تولید شود و این حرارت بیش از حد از عوامل مهم و تاثر گذار در داغ شدن کابل جوش است. این موضوع که اغلب از طرف کاربر نادیده گرفته می شود از جمله دلیل داغ شدن کابل جوشکاری است که برای رفع آن بهتر است هنگام جوش کاری از کابل جوش چند تکه استفاده نکنیم.

بلندی بیش از حد کابل جوش

بلندی بیش از حد کابل جوش سبب می شود تا حرارت و گرمای زیادی درون کابل به وجود بیاید و در نهایت این حرات به وجود آمده علت داغ شدن کابل جوشکاری می شود. هنگام کار جوشکاری باید کابلی را انتخاب کنیم که اندازه آن متناسب با نوع جوشکاری و دستگاه باشد تا از داغ شدن کابل جوشکاری جلوگیری کنیم.

قفل نشدن نری و مادگی دستگاه جوش و کابل

یکی دیگر از علت های داغ شدن کابل جوشکاری این است که نری و مادگی به صورت درست قفل نشوند و همین عدم اتصال درست موجب می شود که گرمای زیادی ایجاد شود. تولید گرمای زیاد روی کابل جوش نیز تاثیر می گذارد و موجب می شود که خروجی دستگاه هدر برود و در کل باعث آسیب دیدن دستگاه شده و طول عمر کابل جوش نیز کاهش می یابد.

استاندارد نبودن اتصال انبر جوش به کابل جوشکاری

زمانی که کابل جوش به صورت دقیق و درست زیر پیچ اتصال قرار نگیرد موجب بالا رفتن آمپر دستگاه جوش می شود که همین بالا رفتن آمپر ،علت داغ شدن کابل جوشکاری و حتی ذوب شدن کابل جوش است که برای بر طرف کردن آن باید در هنگام متصل کردن کابل به پیچ اتصال دقت لازم را داشته باشیم که کابل جوشکاری به زیر پیچ اتصال نصب شود تا علاوه بر اینکه از بالا رفتن آمپر دستگاه جلوگیری کنیم مانع داغ شدن کابل جوشکاری نیز شویم.

علت داغ شدن انبر جوشکاری

داغ شدن انبر جوشکاری از جمله مواردی است که ممکن است در حین فرایند و عملیات جوشکاری رخ دهد و این داغ شدن می تواند به جوش و اتصال لطمه بزند و باعث بی کیفیت شدن کار شود. عوامل و دلیل داغ شدن انبر جوشکاری به پارامتر های مختلفی بستگی دارد که در صورت انتخاب یک انبر مناسب می توانیم از این کار جلوگیری کنیم در زیر به عوامل و علت داغ شدن انبر جوشکاری اشاره می کنیم.


هنوز نظر و دیدگاهی برای مطلب ثبت یا تایید نشده است.
لطفا نظرات و دیدگاه خود نسبت به این مطلب را به اشتراک بگذارید.

ضمن تشکر از به اشتراک گذاری نظرات و دیدگاه خود نسبت به مطالب، لطفا به نکات دیل توجه فرماید.

هر کاربر فقط یکبار امکان ثبت نظر در مورد مطلب را دارد.

هنگامی که نظر و دیدگاه خود را ثبت کنید، تا زمان تایید، دیدگاهتان فقط برای خودتان قابل مشاهده است و پس از تایید برای همه کاربران نمایش داده خواهد شد.

مجموعه اینسرا در اسرع وقت نظرات و دیدگاه‌های شما را بررسی خواهد کرد. از شکیبایی شما سپاسگذاریم.

کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به مجله اینترنتی اینسرا میباشد. © 2024 اینسرا بازار آنلاین | فروشگاه ساز اینترنتی